Portretten met architectuur

Op zaterdag 8 mei gaan we weer op stap met de fotoclub. Het onderwerp van dit uitje is architectuur in Nijmegen. De opdracht is om een portret te maken gecombineerd met architectuur

We zullen om 15:00 verzamelen op de afgesproken plek (zie WhatsApp bericht). Hier gaan we ons vooral bezig houden met de belichting van het “model” in samenspraak met het architectonische element.
Maak gebruik van de aanwezige lijnen en vormen en zet je model hier op een opvallende, leuke, originele manier neer. Er zijn meerdere manieren mogelijk: je model in dienst zetten van het object of wil jij misschien wel dat je model extreem opvalt, of wil je dat je model wegvalt? Dit doe je vooral om gebruiken van de schaduw en licht zoals deze van het gebouw of object valt en het licht dat je zelf toevoegt aan je foto.

Neem het volgende mee, indien je hierover beschikt:

• Camera
  • Losse flitser
  • Soft box op statief (hier kun je mee experimenteren door je losse flitser erin te zetten.
  • reflectiescherm

De bedoeling is dat we in groepjes van twee of drie (wat mag en kan ivm Corona) een opstelling maken en hiermee gaan experimenteren. Er is voldoende plek om niet te dicht bij elkaar te hoeven staan en we kunnen dan om de zoveel tijd rouleren van plek.

Als tip wil ik jullie nog meegeven dat vlakbij deze plek een zeer geschikte plek (als het weer het toelaat) ligt om urban portretfotografie te gaan doen. Ook hierbij is het super leuk om gebruik te maken van flitsers en etc. Voor diegene die met regen denk een excuus te hebben: de plek waar we heen gaan ligt deels overdekt, je kunt dus ook met regen flink aan de slag 🙂

Een hele tijd geleden heb ik een portretfotografie pdf samengesteld, hierin staan een aantal basis opstellingen die we ook dit keer kunnen gaan gebruiken. hieronder de link naar dit document (alleen voor ingelogde leden). https://shooters-fotoclub.nl/wordpress/wp-content/uploads/2013/12/Portretfotografie.pdf

Foto’s van dit event kunnen op deze pagina worden gepost.

[ngg_uploader id=151]

VOORDAT JE UPLOAD, lees eerst even onderstaande regels door. Dank u!

• Maximale grootte van 3000×3000 pixels -> het is belangrijk dat de grootte niet wordt overschreden want anders kan de gallery geen tumbnail laten zien. Zodra je een vraagteken ziet ipv een foto dan houdt dat in dat de dimensies te groot zijn!
  • Geen refresh doen (dan staan de foto’s er dubbel in) maar na je upload even naar homepage en weer terug hierheen om je foto’s in de gallery te zien.