Trier

Hallo leden,

We gingen o.a. voor de sneeuw maar dat werd nog eventjes spannend. Bij vertrek uit Nijmegen/Beuningen was het al lekker wit en de rit er naar toe was zo nu en dan flink glibberig maar het Shooters lid wat vrijdagavond al in Trier was gearriveerd berichtte ons dat er nog geen vlokje was gevallen in Trier.
Eind goed al goed, het begon een uur voor aankomst dan toch ook eindelijk in Trier te sneeuwen. Nadeel: het heeft ook de eerste helft van de tour flink gesneeuwd!
Ja je kunt niet altijd optimale condities hebben 🙂

Dom_maartenFoto © Maarten H.
De leden werden opgesplitst in twee groepen die beide eerst naar de Dom gingen alwaar we uit elkaar gingen om ieder een ander stuk van de stad te ontdekken. Ondanks het feit dat het niet ver lopen was hebben we er toch ruim 3 uur over gedaan om alle opdrachten tot een goed einde te brengen.

Tijdens een heerlijke “weinprobe” werden alle winnende foto’s van de tour besproken. We hebben een aardige serie tot stand weten te brengen. Binnenkort zal deze op de website worden gezet.

Lis_trierFoto © Lis
Net voor het avondeten hebben we nog wat geoefend met avondfotografie, we zijn begonnen op de Hauptmarkt en geëindigd bij de Porta Nigra. Tips en Tricks werden gretig met elkaar uitgewisseld, erg leerzaam om te zien hoe een ieder omgaat met verschillende belichtingen.

Maarten_trier
Na een heerlijk diner en de nodige drankjes zijn we allemaal vrij vroeg moe in bed gevallen.

Foto © Maarten H.

De volgende ochtend zijn we naar de Marien Säule gereden alwaar we een prachtig uitzicht hadden over het besneeuwde Trier.

Maurice_trier

Foto © Maurice

Nadat we hier wat shots hadden gemaakt hebben we 1 Shooters lid op de trein gezet alwaar de rest, met behulp van 3 navigaties, richting Monschau is gereden. Hier is de ene helft van de groep naar boven gelopen om overzichtsfoto’s te maken en de andere helft is long exposure fotografie gaan doen bij het beekje wat door het dorp loopt.

Monchau_Javi

Na ongeveer 2 uur zijn we dan uiteindelijk moe maar voldaan richting Beuningen gereden!

Iedereen bedankt voor de bijdrage (een speciaal bedankje voor de chauffeurs) en het enthousiasme, wij vonden het een zeer geslaagde trip!

Foto © Javi

Meer foto’s van alle leden die mee zijn geweest op deze trip, kun je hier zien.