Architectuur rondom het water.

Er waren maar liefst 12 leden die wilden meedingen naar een plekje in de afdelings expositie. Vele boeiende en visueel aantrekkelijke foto’s hebben we voorbij zien komen deze avond. Deze bijeenkomst stond in het teken van het samenstellen van de 10 foto’s die we uiteindelijk zullen gaan exposeren.

Gemakkelijk was het zeker niet bij zo’n hoog aantal aan inzendingen.
Om iedereen een gelijke kans te geven besloten we uit alle inzending per lid de visueel meest aantrekkelijke, via stemmen tellen, te kiezen.
Deze “top foto’s” werden vervolgens naast elkaar gelegd. Hierna werd opnieuw een stemronde gehouden waarbij iedereen, zonder na te denken, moest bevestigen of de foto’s op de expositie moest komen te hangen.
Dit leidde ertoe dat een tweetal foto’s die in de eerste ronde nog hoge ogen scoorden nu helaas moesten afvallen.
Het is nooit leuk om uit zoveel prachtig werk twee foto’s te moeten kiezen die afvallen.

We hebben ons best gedaan om de keuze vanuit de beoogde serie en boodschap te maken en denken dat dit ons gelukt is.
Wel voegen we er meteen aan toe dat de afgevallen beelden in ieder geval ook worden geprint en opgeplakt zodat ook deze beelden deel gaan uitmaken van eventuele toekomstige exposities die we vanuit de Shooters zelf zullen gaan regelen.

De foto’s zullen eind volgende week worden afgedrukt en de week daarop worden opgeplakt op foamborden.

Onze serie:

Expositie_serie

Hieronder nog wat technische details van de grootte van de afdruk

Groote van de foamborden: A3 formaat (42,0 x 29,7 cm)
Grootte v/d foto afdruk: 30×30 – 30×45

Exacte afdrukmaten in cm afhankelijk van het formaat * waarin is gefotografeerd:
2:3 = 30,5×45,7
3:4 = 30,5×40,7

* Verhouding waarin u fotografeert

In het analoge tijdperk werd er standaard in de verhouding 2:3 gefotografeerd.
Sinds de digitale fotografie kunt u de verhouding zelf instellen op uw camera.
Bij een digitale spiegelreflexcamera is dit meestal 2:3, bij compactcamera’s 3:4.
Wij kiezen automatisch de juiste afdrukverhouding van de foto. De smalle zijde van uw afdruk staat hierbij vast en de lange zijde wordt verhoudingsgewijs bepaald.
Zo valt er niets van uw beeld af. Een fotoafdruk in de verhouding 3:4 heeft daarom een andere lengte dan een afdruk in de verhouding 2:3. In de tabel hieronder ziet u welke afdrukmaten u kunt verwachten bij de standaard verhoudingen.

Verder hebben we afgesproken we met het volgende praktijk uitje naar de Zaanse schans zullen gaan.
We zullen die zaterdag (zie agenda) om 16:30 vanuit de Shooters locatie vertrekken. Er hebben zich al heel wat leden aangemeld en ook hebben we twee chauffeurs gevonden die willen rijden. De verdere details worden per whatsapp geregeld!
Als je niet mee wilt of geen tijd hebt hoef je in principe niets te doen, als je je aanmeldt wachten we netjes op je bij de Shooters locatie!