Fotorally 024

Datum/Tijd:    18 juni 2016 of 10 september 2016      10:00 – 17:00
Datum: wordt bepaald na bespreking in de clubs.
Locatie: Nijmegen
Wat: fotorally 024
Tijd: 10:00 uur
Waar: Stad Nijmegen (nadere informatie over vertrekpunt volgt na aanmelding)
Deelname: alleen voor leden (neem geldige lidmaatschapskaart mee) van de fotoclubs: Fotokring Meer licht, Contrast Fotoclub Maas en Waal & Shooters
Deelnemers: geen maximum
Kosten: Eten en drinken is voor eigen rekening. Eigen lunch meenemen mogelijk!
Aanmelden: via eigen club nadat er een datum is gekozen.

Programma:
Een nieuwe activiteit in de club; de fotorally 024. Gedurende de dag krijg je, verspreid over een aantal controleposten, een aantal foto opdrachten. Bij ieder thema maak je foto’s, zoveel als je wilt, maar aan het eind van de dag lever je maar  één foto per thema in. Bij iedere controlepost ontvang je informatie over de volgende locatie en een nieuw thema. Bekijk de stad op een andere manier dan je gewend bent!

Gedurende de dag, word je gevraagd om een reeks foto’s verdeeld in een aantal thema’s te maken. Je zult de route in groepjes lopen maar de foto’s maakt ieder voor zich.

Gebruik je creativiteit bij het interpreteren van de verschillende thema’s en deze te vertalen in foto’s. Deze race stelt je in staat om nieuwe plaatsen te ontdekken of je nu gaat voor de competitie of voor de lol. Het beloofd een gezellige dag te worden!

Een paar dagen voor de rally ontvangt iedereen een bericht waarin te lezen staat waar we verzamelen. Daar worden het adres van de eerste controlepost en de eerste thema’s uitgedeeld. Vervolgens gaat iedereen op pad. Te voet, per fiets of met het OV. Alles staat vrij als je maar op tijd bij de controleposten bent!

De foto’s worden bij de laatste controlepost verzameld (echt veel nabewerking is dus niet de bedoeling). Een eigen laptop meenemen voor kleine bewerkingen is mogelijk, maar niet noodzakelijk. Nadat jouw werk is gedaan, kun je met de andere fotografen nagenieten en ons alles vertellen over de avonturen van je dag.
De foto’s worden zo mogelijk de eerstvolgende clubbijeenkomst getoond en naar wens een winnaar gekozen.

Aanmelden kan nadat er gezamenlijk een datum is gekozen. Hierna volgt een mail met het inschrijfformulier.
Wij, Shooters, zullen woensdag 24 februari stemmen welke dag het meest geschikt is.