Portretten

Home Private: Forums Foto’s Portretten

Viewing 5 reply threads
  • Author
      Participant

Misschien is het een idee om een keer op zaterdag een serie buiten-portretten te schieten.

De modellen zijn de shooters zelf, onderling. Bijvoorbeeld in het Roodslag, of ergens anders.

(bij gebrek aan “echte” modellen). Ik was er zelf altijd een beetje huiverig van, om als foto-onderwerp te dienen, maar laatst hebben mijn dochter en ik van elkaar portretfoto’s genomen, met toch een aardig resultaat. De portretten van mijn dochter zijn aangenamer om naar te kijken, maar goed….

Ik gebruikte daarbij een 70-210/f4, meestal op f4, met omhoog gerichte flitser en een Rogue flashbender erop.  Hierbij een foto.

Participant

Krachtige foto Louis.

Sowieso een leuk idee, buitenportretten. Gaan we noteren 🙂

Participant

Hoi Louis,

Zoals ik al aangaf, een krachtig mooi beeld!

Op het scherm is het niet optimaal te beoordelen, maar het lijkt dat je oog net niet optimaal scherp is afgebeeld.

De scherpte lijkt  meer op je baard te liggen. Mischien een of twee stops knijpen waardoor je iets meer scherptediepte krijgt?

Participant

Klopt helemaal, de scherpte ligt bij de zijkant van mijn hoofd. Zag ik ook nadat de foto was gemaakt. Maar ik vond dit juist het beeld wat versterken (onbedoeld).

normalerwijze stel je inderdaad scherp op de voorzijde gezicht, op de ogen, inderdaad 1 of 2 stops erbij geeft net wat meer scherpte diepte.

Participant

Het zou trouwens zomaar een shot uit de film “once upon a time in the west

“ kunnen zijn van Henry Fonda. Die indringende blik is echt geslaagd.

Participant

goed idee idd en mooi voorbeeld, dapper ook!

Viewing 5 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.