Close up!

Thema Macro!

Realistic vector magnifying glassGisteren 8 april was het weer Shooters avond, wat een mooie platen hebben we gezien en besproken! Bovendien hebben we dit op een nieuwe manier gedaan waarbij je in koppels de bespreking deed waarna je in de groep kon laten weten wat er was besproken, dit verliep een stuk vlotter. Ook de nieuwe manier van waarderen was naar alle tevredenheid.
De mooie foto van Agnes is verkoren als maandwinnaar.

De volgende bijeenkomst zullen we ons wagen aan het thema beweging. Of je nu bevroren beweging wilt laten zien of juist de beweging zelf, het kan allemaal!

Verder is er gesproken over de expositie in Doetinchem.
We hebben besloten dat wij inzendingen zullen verzorgen met als thema “Architectuur”.
Dit thema is erg breed en kan nog worden gespecificeerd naar mate we dichterbij de expositie komen.
Er is gekozen voor een presentatie op foamboard en deze kosten worden betaald door Shooters.
Er zijn tot nu toe 8 leden die hebben laten weten mee te doen met deze expositie.
Er zal een pagina worden aangemaakt waarop je vanaf vandaag je architectuur beelden kunt plaatsen. Plaats er zoveel je wilt als het maar voldoet aan het thema en je deze uiteindelijk wilt exposeren. De uploads zijn niet de foto’s die uiteindelijk zullen worden geprint dus bewaar je foto’s zorgvuldig. Bij meer dan 10 aanmeldingen zullen we gezamenlijk tot een set van 10 beelden moeten komen.

Verder is er een interne wedstrijd van start gegaan. De gegevens hiervoor vind je hier.

De opendag planning is doorgesproken en lijkt ons allen zeer interessant. Een leuke opzet met snel roulerende presentaties waardoor het een dynamisch geheel wordt, zoals de Shooters zelf! Er zal, door de werkgroep, worden gecheckt of alle presentaties aanwezig zijn. Daarna is het zaak dat we zo snel mogelijk een datum met elkaar afspreken om te zien we er allemaal aanwezig kunnen zijn tijdens deze opendag.

“Last” maar zeker niet “least” gaf Maarten een zeer interessante presentatie over het afdrukken van foto’s en het instellen van je beeldscherm hiervoor. Er waren veel vragen over fotoboeken en fotopapier wat het geheel erg interactief maakte, en niet alleen omdat Maarten via de Skype aanwezig was 😉
De presentatie sloot goed aan bij het artikel in het magazine over Fuji Color!
We zouden graag onze foto’s voor de expositie in de vakhanden van Maarten willen geven zodat deze er spetterend uit komen te zien!

Ons volgende partijk-uitje viel bijna in het water door de weinig aanwezige leden maar ondanks dit gaan de 4 leden die wel kunnen komen gezellig naar de Bisonbaai om de zonsondergang te fotograferen.
Time & place worden via de leden whatsapp groep medegedeeld.

De volgende bijeenkomst, 20 mei, staat dus in het teken van beweging en we kunnen ons alvast verheugen op een presentatie van Agnes en een inspiratiefoto van Jasper, die door de tijdsnood gisteren niet aan bod kwam!

Iedereen bedankt voor de bijdrage, we hebben weer veel geleerd!