Bijeenkomst van 14 januari

Woensdag 14 januari hadden we onze eerste bijeenkomst van het nieuwe jaar.
Deze bijeenkomst was druk bezocht zowel in de west-wing als virtueel via Skype.
Net voor de pauze kregen we ook nog bezoek van Marlies van de Koerier van Beuningen die een artikel gaat schrijven voor in de uitgave van woensdag 21 januari.

De foto’s van het thema winter zijn uitvoerig besproken en de verschillende inzichten gaven ons een kijkje in de keuken van de fotograaf. Het “hoe” en “waarom” stond centraal tijdens onze discussies.
De foto van Kostas kwam als maandwinnaar uit de bus, gefeliciteerd Kostas!

Davy en Kostas hebben veel werk verzet m.b.t. een draaiboek voor onze open-dag.
De voorlopige deadline staat voor eind mei. Het is de bedoeling dat de mensen die zich (vrijwillig of niet) hebben opgegeven om een presentatie voor te bereiden dit voor de volgende bijeenkomst (25 februari) doen en de slides richting Kostas of Davy sturen. De presentatie mag niet langer zijn dan 10 minuten dus hou het kort en overzichtelijk.
Davy en Kostas zullen uit de presentaties een aantal (niet meer dan 3) kiezen voor de open-dag.

Verder heeft Maarten H aangeboden om tegen aantrekkelijke prijzen flyers op fotopapier te drukken, bedankt!

Quinne RooneyDe inspiratiefoto kwam deze keer van Jasper. De foto is van Quinne Rooney. Jasper had deze foto gezien tijdens de worldpress photo tentoonstelling en is hem nog lang bijgebleven door de dynamiek en lijnen. Een spetterende foto dus!

Ons project “Heel Holland bakt” lijkt goed te gaan, 4 mensen hebben foto’s laten zien zodat de anderen een idee krijgen wat er allemaal mogelijk is. De rest van de leden heeft hun ideeën gedeeld en zullen hulp inschakelen indien nodig.
Javi heeft aangeboden om de clublocatie en zijn studio lampen ter beschikking te stellen voor de mensen die een studio willen gebruiken voor hun serie foto. Denk bij het maken van de foto’s aan de techniek, dat er gebakken/gekookt wordt en aan het voorwerp wat duidelijk in beeld moet worden gebracht!

Ons eerstkomende uitje (dus niet onze trip naar Trier) gaat naar Nijmegen! We gaan een “Tour du Nijmegen” doen waarbij we een aantal gebouwen zullen langsgaan om die in een half uur (per locatie) goed in beeld te brengen.
De tour zal circa 3 uur duren en zal beginnen om 16:00.
Ideeën voor locatie aub (voor 31 januari) richting Lis mailen, zij maakt de planning.

De thema foto’s staan op onze thema pagina. Wel nog even een opmerking over het aanleveren van de foto’s: zorg er aub altijd voor dat de foto niet grote is dan 1MB. We kunnen anders de foto niet op de website plaatsen. Hou je de langste zijde max 1000pixels dan kom je niet over de 1MB!

Ons volgende thema: straatbeeld / architectuur

Volgende praktijk uitje7 februari – Nijmegen 16:00 (info volgt)
Volgende theorie bijeenkomst woensdag 25 februari – Beuningen 19:30