AVG – 25 mei 2018 – ook voor de Shooters

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gehoord is per 25 mei 2018 de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing.
Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU).
Ook de Shooters zullen hier de administratieve romslomp van ondervinden.

Om straks geen boete te riskeren (het zal wel allemaal meevallen) is het bestuur op dit moment bezig om wat (juridisch) advies in te winnen hoe we als fotoclub het beste hiermee om kunnen gaan. Dit zal wellicht inhouden dat alle leden opnieuw een soort van formulier dienen in te vullen. Wij hopen uiteraard op jullie medewerking en zullen het e.e.a. tijdens onze volgende bijeenkomst bespreken.

Hebben jullie nu al vragen omtrent jullie privacy gevoelige informatie schroom dan niet om ons te benaderen!

Meer informatie op de website autoriteitpersoonsgegevens.nl en deze overzichtskaart