2e plek behaald bij de RDF 2015

Hallo allen,

Donderdag 23 april 2015 was het zover; de uitslag van de Regionale Digitale Fotowedstrijd 2015.
De avond werd gehouden in Velp waar we zeer uitgebreide feedback van Jurylid Marty Hermans ontvingen. Helaas waren de andere juryleden niet aanwezig ivm een bezoek aan het buitenland.
Ondanks het feit dat de jury (uiteraard) zeer streng naar de foto’s hebben gekeken, was de benadering altijd uiterst positief. Het was een geslaagde avond waarin wij in ieder geval weer een hoop hebben geleerd van de feedback van de jury.
Het is echt een aanrader om zo af en toe een foto bespreking bij te wonen, je leert hier altijd wel iets van!

RDF_2015Het kwam als een complete verassing dat de Shooters uiteindelijk na de pauze de tweede plek kreeg toegewezen. We hebben zeer mooie, boeiende en spectaculaire series mogen aanschouwen en we zijn er uiterst trots op dat wij van de 13 ingezonden series op nummer 2 zijn geëindigd. Ons doel om een serie te maken die met elkaar te maken hadden (de kaasblokjes met vlag) is de jury meteen opgevallen. De serie kwam in beeld en de mensen in de zaal moesten erg lachen, alleen al hoe wij met zijn allen het thema in beeld hebben gebracht. Ondanks dat de look & feel van onze serie nog beter op elkaar zou kunnen worden afgestemd vond de jury de individuele beelden technisch goed en over nagedacht.

Jury commentaar over onze serie:
Hoewel niet alle beelden laten zien dat heel holland bakt, sommige snijden, smeren en breken, bestaat deze serie uit meer dan een verzameling foto’s. De steeds terugkerende blokjes kaas met vlaggetje verbindt de verschillende beelden. Wel ziet de jury een duidelijkere samenhang tussen beelden 4, 6 en 7 door het gebruik van een zelfde stijl en humor. De serie had kunnen winnen als deze stijl was doorgetrokken naar de overige beelden.

Meer feedback tijdens onze volgende bijeenkomst!

Voor wie wil weten hoe zijn/haar foto individueel heeft gescoord kan ons mailen dan wordt dat uitgezocht.
Het gehele jury rapport en de uitslag zal uiteindelijk op de website van de afdeling komen te staan.

first3

Namens het bestuur willen wij iedereen bedanken voor zijn haar creativiteit en bijdrage!
Nogmaals van harte gefeliciteerd.

Lees hier het juryrapport.
Bekijk hier onze ingezonden serie.